Monday, August 23, 2010

USTAZ VS WANITA SEKSI

Pada hari ini,telah masuknya 6 Ramadhan 1431 Hijrah iaitu genapnya selama enam hari aku menunaikan ibadah puasa. Hati ini rasa sangat bersyukur kerana dapat menunaikan ibadah puasa dengan sebaiknya. Walaupun tidak sama dengan puasa ketika di kampung halaman yang bersama-sama dengan ayahnda dan ibunda dan keluarga yang tercinta. Pada waktu dan saat ini, aku berada di Universiti Kebangsaan Malaysia menjadi mahasiswa tahun akhir pengajian Islam di Fakulti Pengajian Islam.

Pelbagai ilmu dan pengalaman yang aku perolehi ketika aku berada di sini. Tidak kurang juga kenangan yang manis dan pahit yang aku dapat terutamanya ketika dengan bersama-sama dengan sahabat-sahabat. Sahabat-sahabat ketika di universiti berbanding sahabat di sekolah adalah sangat berbeza sekali kerana mereka sangat memahami diri ini. Pada petang 6 Ramadhan, rakanku Khairul telah merancang untuk pergi berbuka puasa di sebuah kedai makan iaitu Restoran Sup Urat Keting di sekskyen 7, Bangi, Selangor. Restoran ini agak terkenal kerana selalu keluar di dalam suratkhabar Kosmo. Hal ini telah menyebabkan aku tertarik untuk berbuka puasa bersama-sama kawan di sana.

Sampainya di Restoran Sup Urat Keting itu, aku bersama sahabat-sahabatku mencari tempat untuk duduk dan berbuka puasa di sana.Kami memesan makanan untuk berbuka puasa. Masing-masing telah memesan makanan dan menu utama yang telah dipesan ialah pelbagai jenis sup seperti sup urat keting,sup daging dan macam-macam lagi. Aku dengan pesanan yang tersendiri iaitu sup urat keting. Sebelum ini aku tidak pernah merasa sup urat keting dan ingin mencubanya. Kami bersembang sebelum menunggu pesanan yang diminta sampai.Semasa menunggu pesanan sampai, saya melihat dua pasangan remaja lelaki dan perempuan makan di situ juga. Pasangan tersebut tanpa segan silu keluar bersama seperti orang yang sudah berkahwin. Pakaian yang dipakai oleh dua remaja perempuan tersebut menjolok mata dan tidak menutup aurat. Adakah mereka tidak tahu atau sedar yang mereka sedang berada di bulan yang mulia iaitu Ramadhan???Tidak takutkah mereka bahawa azab Allah???moga-moga mereka diberikan hidayah dan pengampunan dari Allah s.w.t. Firman Allah S.W.T di dalam surah al-Ahzab ayat 33 yang bemaksud:

Dan hendaklah kamu tetap diam di Rumah kamu serta janganlah kamu mendedahkan diri seperti Yang dilakukan oleh orang-orang jahiliyah zaman dahulu; dan dirikanlah sembahyang serta berilah zakat; dan Taatlah kamu kepada Allah dan RasulNya. Sesungguhnya Allah (perintahkan kamu Dengan semuanya itu) hanyalah kerana hendak menghapuskan perkara-perkara Yang mencemarkan diri kamu - Wahai "AhlulBait" dan hendak membersihkan kamu sebersih-bersihnya (dari Segala perkara Yang keji).

Islam juga telah mewajibkan umatnya menutup aurat dengan sempurna sepertimana firman Allah di dalam surah al-Ahzab ayat 59 yang bermaksud :

"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu,anak-anak perempuanmu, dan perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar), cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu.Dan (ingatlah) allah adalah maha pengampun lagi maha mengasihani.

Jelaslah di sini bahawasanya menutup aurat merupakan suruhan daripada Allah yang wajib dipatuhi.Kita akan mendapat kesan yang baik dan dapat mengelakkan dari perkara buruk dari terus berlaku...

Akhir kata,saya tujukan kata-kata ini khas untuk golongan wanita...

Wanita,
Adakah anda tahu????
Setiap lelaki yang melihat auratmu dengan sengaja akan berdosa....
Tetapi adakah anda tahu???wanita yang memperlihatkan auratnya dengan sengaja pula akan menanggung 2 kali ganda daripada dosa mereka iaitu dosa mendedahkan aurat
dan dosa menyebabkan mereka ghairah melihat anda...

Adakah anda rasa gaya yang ditonjolkan oleh anda tidak dapat menggoyahkan iman mereka???
dan bolehkah anda mengagak berapa kerapkah dosa yang telah anda kumpul???

Renung-renungkanlah wahai umat Islam akhir zaman sekalian....

No comments:

Post a Comment